[Rozmiar: 20485 bajtów]
wejdĽ wejdĽ wejdĽ wejdĽ wejdĽ wejdĽ wejdĽ wejdĽ wejdĽ
wejdĽ wejdĽ wejdĽ wejdĽ

I 1972 – powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych w
Bielsku-Białej.

IX 1972 – pocz±tek produkcji w zakładzie w Cassino, pierwsze
100 sztuk.
9 IX 1972 – oficjalna prezentacja na salonie motoryzacyjnym
w Turynie.

6 czerwca 1973 – pierwszy,zmontowany z włoskich
czę¶ci Polski Fiat 126p.Kosztował 69 tys. złotych (¶rednie miesię-
czne zarobki w owym czasie wynosiły ok. 3,5 tys. złotych).

22 lipca 1973 – oficjalne uruchomienie linii produkcyjnej
(do końca roku powstało 1500 "maluchów").

18 wrze¶nia 1975 – uruchomiono produkcję w zakładzie nr 2
w Tychach.

1977 – zwiększenie pojemno¶ci silnika do 652 cm3 z dotychczasowych 594 cm3. Uzyskano wzrost mocy
do 17,7 kW.Pr±dnicę pr±du stałego zast±piono alternatorem,powiększono ¶rednicę hamulców bębnowych
do 185mm oraz wprowadzono nowe obręcze kół jezdnych.

1978 – wycofanie silnika o pojemno¶ci 594 cm3, zmiany nadwozia, w tym zderzaków (min. wydłużenie
auta o 55 mm).

8 czerwca 1979 – umowa "O sprzedaży i modernizacji samochodu 126" zawarta na 10 lat między
Pol-Motem a FIAT-em.

1980 – zakończenie produkcji Fiata 126 we Włoszech. Pozostawienie FSM jako jedynego producenta
Fiata 126.

1981 – zostaje wyprodukowany 1.000.000 Polski Fiat 126p.
1982 – wprowadzenie Polskiego Fiata 126E (ekonomiczny).

Kwiecień 1985 – zmiany mechaniczne i kosmetyczne,wariant FL ("face lifting" – eliminacja
ostrych krawędzi – dostosowanie do wymogów europejskich.
1985 – zostaje wyprodukowany 2.000.000 Polski Fiat 126p.
1987 – rozpoczęcie produkcji Fiata 126p Bis (703 cm3) w Bielsku-Białej.
1991 – prezentacja i produkcja modelu Fiat 126 Cabrio z nadwoziem typu kabriolet (Bosmal).
1991 – zakończenie produkcji Fiata 126p Bis.
20 lipca 1993 – zostaje wyprodukowany 3.000.000 Polski Fiat 126p.
Wrzesień 1994 – modernizacja nadwozia,wersja "el" (elegant) z wykorzystaniem podzespołów
z Cinquecento.
Grudzień 1996 – wprowadzenie modelu elx (katalizator spalin – norma Euro 1).
Styczeń 1997 – wprowadzenie oficjalnej nazwy Maluch.
Styczeń 1999 – każdy Maluch opuszczaj±cy fabrykę posiada zagłówki na tylnym siedzeniu.
22 wrze¶nia 2000 – zakończenie produkcji; limitowana seria 1000 aut o nazwie Happy End,
500 sztuk żółtych i 500 czerwonych.
Ostatni egzemplarz jest żółty (nr nadwozia
SUF126A0037301725) i trafił do muzeum Fiata
w Turynie.Ostatni samochód, który trafił na polskie drogi,to Fiat Ostatni Maluch Happy End.
W Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie można obejrzeć nieużywany egzemplarz Happy End o
numerze 0979 koloru żółtego,a w Muzeum Przemysłu w Warszawie również nieużywany egzemplarz
nr 0001 w kolorze czerwonym.

wejdĽ wejdĽ wejdĽ wejdĽ