Fiat 126p BOMBEL
Z chwilą uruchomienia seryjnej produkcji Malucha rozpoczęto prace nad wersjami
pochodnymi tego samochodu.Nawiązano współpracę z warszawską Akademią
Sztuk Pięknych,gdzie pod kierunkiem doc.Cezarego Nawrota opracowano projekty
bryły samochodu dostawczego,samochodu wydłużonego oraz wersji kombi.
|
Jako pierwszy do realizacji został skierowany furgon.Zmianie uległa tylna część pojazdu.
Przestrzeń ładunkową przykryto sztywną nadbudową wykonaną z żywicy poliestrowej wzmocnionej
włóknem szklanym.
Jej obły kształt spowodował,że otrzymał on nazwę "Bombel".Budowę prototypu rozpoczęto i
niestety zakończono w 1974 roku.Mimo umieszczenia z tyłu samochodu zespołu napędowego
uzyskano przestrzeń ładunkową o objętości 1 m3. Miała ona dwa poziomy: górny o płaskiej
powierzchni dostępny przez tylne drzwi i dolny, który tworzyła wnęka za przednimi fotelami.
Między dachem,a górnym poziomem rozpięta była siatka chroniąca kierowcę i pasażera przed
możliwym przemieszczeniem się ładunku.Istniała możliwość łatwego zamontowania kanapy tylnej
z PF 126p po usunięciu siatki i półki górnego poziomu. Ładowność "Bombla" wynosiła 300 kg.
Wykonano również wersję tego pojazdu z dodatkowymi oknami bocznymi.
|