[Rozmiar: 20485 bajtów]
wejdź wejdź wejdź wejdź wejdź wejdź wejdź wejdź wejdź
wejdź wejdź wejdź wejdź

Oficjalna produkcja w Polsce ruszyła 22 lipca 1973 roku w zakładach w
Bielsku-Białej.We wrześniu 1975 roku rozpoczęto montaż w Tychach.
Pierwsza modernizacja samochodu nastąpiła w 1977 roku,zwiększono
pojemność silnika do 652 cm3,w układzie dolotowym zastosowano tłumik
szmerów ssania,prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem.
Modyfikacje pozwoliły na wzrost mocy do 17,7 kW.Zmian doczekał się
również układ hamulcowy,powiększono średnicę bębnów do 185 mm.

Fiat 126p produkowany był w czterech wersjach: 650 Standard,650 Special,
650 Lux i 650 Komfort.Równolegle z silnikami o pojemności 650 cm3
produkowano 600 cm3.

Od listopada
1982 roku produkowano bardziej ekonomiczną wersję 650 E:
posiadała ona nowy typ gaźnika,tłumik szmerów ssania i trójkomorowy tłumik
wydechu o zmniejszonych oporach przepływu.
Ten pierwszy pakiet zmian ograniczał zużycie paliwa o 7%.
Samochody z tymi zmianami oznaczono symbolem 650 E.

W czerwcu
1983 nastąpiły dalsze udoskonalenia silnika:
zastosowano głowicę z nową komorą spalania (stopień sprężania wzrósł
do 8,0:1),nowy wałek rozrządu,a także aparat zapłonowy.

Pod koniec
1984 roku nastąpił face-lifting nadwozia,wynikał on z potrzeby
dostosowania samochodu do europejskich norm homologacyjnych.

Kolejna większa modernizacja odbyła się w
1994 roku,zmianom poddano
nadwozie i instalację elektryczną.
W samochodzie zastosowany elektroniczny układ zapłonowy Nanoplex.
Wzrosła niezawodność pojazdu i zmalało zużycie paliwa.
Zmodernizowany samochód nosił oznaczenie 126 el,ze wzbogaconym
wyposażeniem 126 el SX.

Kolejna seria zmian odbyła się pod koniec
1996 roku.
Główną różnicą było zastosowanie katalizatora.
W modelu 126 elx zastosowano nowy gaźnik typu FOS 28 S1A1/300.

Pod koniec
1998 roku wprowadzono zagłówki dla pasażerów tylnej
kanapy.

22 września 2000 roku, po 27 latach produkcji,zakończono montaż
"Malucha".W Polsce powstało 3 318 674 egzemplarzy modelu.

wejdź wejdź wejdź wejdź
wejdź