|
Fiat 126p produkowany był w czterech wersjach: 650 Standard,650 Special,
650 Lux i 650 Komfort.Równolegle z silnikami o pojemności 650 cm3
produkowano 600 cm3.
Od listopada 1982 roku produkowano bardziej ekonomiczną wersję 650 E:
posiadała ona nowy typ gaźnika,tłumik szmerów ssania i trójkomorowy tłumik
wydechu o zmniejszonych oporach przepływu.
Ten pierwszy pakiet zmian ograniczał zużycie paliwa o 7%.
Samochody z tymi zmianami oznaczono symbolem 650 E.
W czerwcu 1983 nastąpiły dalsze udoskonalenia silnika:
zastosowano głowicę z nową komorą spalania (stopień sprężania wzrósł
do 8,0:1),nowy wałek rozrządu,a także aparat zapłonowy.
Pod koniec 1984 roku nastąpił face-lifting nadwozia,wynikał on z potrzeby
dostosowania samochodu do europejskich norm homologacyjnych.
Kolejna większa modernizacja odbyła się w 1994 roku,zmianom poddano
nadwozie i instalację elektryczną.
W samochodzie zastosowany elektroniczny układ zapłonowy Nanoplex.
Wzrosła niezawodność pojazdu i zmalało zużycie paliwa.
Zmodernizowany samochód nosił oznaczenie 126 el,ze wzbogaconym
wyposażeniem 126 el SX.
Kolejna seria zmian odbyła się pod koniec 1996 roku.
Główną różnicą było zastosowanie katalizatora.
W modelu 126 elx zastosowano nowy gaźnik typu FOS 28 S1A1/300.
Pod koniec 1998 roku wprowadzono zagłówki dla pasażerów tylnej
kanapy.
22 września 2000 roku, po 27 latach produkcji,zakończono montaż
"Malucha".W Polsce powstało 3 318 674 egzemplarzy modelu.
|
|
|
|